Samen jouw kwaliteiten ontdekken en ontwikkelen

Blogs van de groepen

Jori van Korven
Pluspunt 4.

Beste ouder(s)/verzorger(s),

 

Zoals jullie weten hebben we een nieuwe rekenmethode. De nieuwe rekenmethode heet Pluspunt 4.

 

We hebben een paar onderwerpen waar we jullie iets meer over willen vertellen, namelijk: het werkboek, de conditietrainer, het toetsboek en de sprinters.

 

Het werkboek

We beginnen het eerste half uur met het werkboek. Daarin werk je per les aan één doel. Dan maak je zes á zeven opdrachten, die lopen op in moeilijkheid. Les 5 en 10 zijn minitoetsen hierin kijk je of je de lesdoelen hebt gesnapt. Les 11 is altijd meten en meetkunde. Les 12 is de toets en les 13 en 14 zijn de samenvattingen van het hele blok, genaamd: het rekenplein.
We werken met blokken. In elk blok zitten andere toetsonderdelen.

 

De conditietrainer

Het tweede half uur start en we draaien ons werkschrift om en starten dan met de conditietrainer, tenzij je eerder klaar bent met het werkboek dan start je al eerder. In de conditietrainer zitten de toetsdoelen of sommen met vermenigvuldigen en delen (automatiseren). In de conditietrainer zitten ook zes á zeven opdrachten. We werken hier ook in blokken en 

hebben acht lessen, want les 5, 10, 11, 12 en 13 is alleen het werkschrift.

 

Het toetsboek

In dit boek maken we de toetsen van alle blokken: 1 t/m 10.

Voor de meeste kinderen was het fijner om in een boek te werken vandaar dat het een boek is en de toets niet op de chromebook gemaakt wordt. 

 

Sprinters

Dit is extra werk voor sterke rekenaars die het werk wat makkelijker vinden. Hierin zitten ongeveer 75 bladzijden en er zit stof in van alle blokken. Je werkt hierin als je klaar bent met het werkboek en de conditietrainer.

 

Chromebook

Voor de kinderen zonder sprinters mogen ze als ze klaar zijn met het werkboek op de Chromebook gaan rekenen. Taak 1 en taak 2 zijn altijd toetsonderdelen, taak 3 is altijd automatiseren. 

Het programma is heel slim, dit kijkt namelijk naar wat je moeilijk vindt en past daar de taken op aan. Zo kan het zijn dat je naast taak 1, 2 en 3 nog meer taken hebt. Dit is dan meer op je eigen niveau.

 

We hopen dat jullie nu een beetje weten hoe het rekenen in groep 8 eruit ziet.

 

Met vriendelijke groet,

Jay-den leerling groep 8A en Zouhair leerling van groep 8B.

Gepubliceerd in 'Blog van 8B Jori'

Isabelle van Dijk - van der Heijden
Alvast een kijkje in de klas

Lieve ouders en kinderen, 

 

Hopelijk zijn jullie allemaal gezond en hebben jullie een fijne zomervakantie gehad.

 

Wij zijn deze week al weer druk bezig geweest met alle voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar. De klas ziet er prachtig uit met het nieuwe meubilair. Wij worden er heel erg blij van!

 

Voor ouders die even binnen willen kijken en kinderen die zo nieuwsgierig zijn en niet kunnen wachten tot maandag, heb ik een filmpje gemaakt. 

 

Tot maandag allemaal! Ik heb er heel veel zin in! 

 

Groetjes Isabelle

Gepubliceerd in 'Blog van 1/2A Isabelle - Lisette'

Femke Kurvers
Knutselen voor carnaval!

Vanuit carnavalsvereniging 'De Wallepikkers' hebben wij als school de opdracht gekregen om "carnavaleske dieren" te maken.

Dit jaar hebben we met de 16 groepen klassendoorbrekend gewerkt.

Het was ontzettend leuk om te doen! 

 

In deze blog staan een aantal foto's van de prachtige kunstwerken!

U kunt de kunstwerken vanaf vandaag ook in de stad bewonderen!

De kunstwerken zullen tot Aswoensdag (woensdag 6 maart) in de etalages staan. 

Hieronder ziet u waar het kunstwerk van uw kind (of kinderen) te zien is!

 

Sport 2000  1-2 Veronique/Karlijn en 5L/L

’t Zoete Huys  3F en 7 A/Y

Tigo  1-2 Isabelle en 5B

Van Kessel & Smit    4S/A en 8B

Toff  3E en  7J

Vandaan Fashion  1-2 Ivon/Loes en 6A/L

Mood for shoes 1-2 Hillechien/Yvonne en 6J/E

Verbauhaus 4R – 8 R/C

 

Wij bedanken de OR en juf Marja voor het wegbrengen van de kunstwerken en het maken van de foto's!

De OR heeft voor ons ook prachtige naambordjes gemaakt!

 

Alaaaf!!!

Gepubliceerd in 'Blog van 3F'

Bart Broos
Programmeren

Vandaag hebben de kinderen geprogrammeerd met robots en kleurcodes. Over 3 weken gaan de kinderen zelf een programma schrijven voor deze robots.

Gepubliceerd in 'Blog van 8BM'

Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren